MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Federatie WDH Midden-Nederland IA06-170
kosten
basistarief
€ 275
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Management, ICT & eHealth, Wet- en regelgeving
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
0
punten
locatie
Federatie WDH Midden Nederland
Dalplein 61
3762 BN Soest
☎ +3135 5880 007
overig
16
Maa
2016
Verantwoord beheer Pt gegevens EKC training 2016/ 2017
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management', 'ICT & eHealth' of 'Wet- en regelgeving'
Van aanbieder:
Federatie WDH Midden-Nederland IA06-170
In de omgeving:
Soest

Elke dag wisselt u talloze keren patiëntgegevens uit met apothekers, ziekenhuizen, andere huisartsen, met de patiënt zelf etc. Het is zo gewoon. Toch zijn er weinig praktijken te vinden die qua organisatie en qua mensen voldoende zijn voorbereid op een verantwoorde gegevensuitwisseling. 

Wat betekent de nieuwe privacywetgeving voor u? Denk aan de meldplicht datalekken en de uitgebreide boetebevoegdheid van het College Bescherming Persoonsgegevens per 1-1-2016 en de Wet cliëntenrechten bij elektronische gegevensuitwisseling. Hoe gaat u zelf om met het vastleggen en uitwisselen van patiëntgegevens? Wie heeft inzage? Moet u desgevraagd gegevens laten vernietigen? Stuurt u wel eens patiëntgegevens via e-mail of fax? Geeft u het dossier mee aan de patiënt of aan een gezinslid? Zijn uw medewerkers op de hoogte van de "do’s and dont’s” rond het verstrekken van gegevens? Zijn uw patiëntgegevens optimaal beschikbaar, betrouwbaar en optimaal afgeschermd tegen onbevoegden? Bent u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rond gegevensuitwisseling? Kunt u een beroep doen op een (gezamenlijk) aangewezen coördinator informatiebeveiliging en heeft deze inzicht in de voorwaarden voor certificering? Weet u wat NEN 7510 inhoudt? 

De Federatie WDH Midden Nederland organiseert een nascholing in twee dagdelen waarin zowel de bedrijfsvoering rond patiëntgegevens als de juridische eisen rond gegevensuitwisseling als ook de preventie van onjuist handelen aan de orde komen. Tussen de twee dagdelen in wordt een geplande verbeteractie uitgevoerd die vervolgens in de training wordt besproken. 

Aan het eind van deze nascholing: 

  • kent u de sterke en zwakke punten van de informatiebeveiliging in de eigen praktijk;
  • weet u collega’s te motiveren om zorgvuldig met informatie om te gaan;
  • bent u in staat om gerichte en passende beveiligingsmaatregelen te nemen en de eigen praktijk efficiënt en effectief in te richten;
  • bent u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rond gegevensuitwisseling;
  • bent u op de hoogte van de juridische eisen en triggers rond beheer en uitwisseling van patiëntengegevens;
  • heeft u een low-level plan van aanpak voor uw praktijk.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!