MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Landelijke Huisartsen Vereniging
kosten
basistarief
Op aanvraag
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Klachten en incidenten, Wet- en regelgeving
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
3
punten
overige informatie
Prijs voor in-company training op aanvraag.
in
company
Hoe ga ik om met een klacht? (2020)
Accreditatie Periode:
in-company nascholing

Een patiënt is ontevreden over u en dient een klacht in bij de klachtenfunctionaris. Wat nu? Hoe gaat u hiermee om? Hoe ziet de procedure eruit als er een klacht is ingediend? Wanneer wordt een klacht een geschil? Van wie kunt u hulp verwachten? We doorlopen de procedure aan de hand van praktijkvoorbeelden.

Na afronding van de cursus

  • bent u op de hoogte van alle verplichtingen voortvloeiend uit de Wkkgz.
  • weet u hoe deze kunnen worden geïmplementeerd in de huisartsenpraktijk.
  • weet u hoe de procedures klacht- en geschilbehandeling verlopen.
  • heeft u handvatten voor het omgaan met en voorkomen van klachten van uw patiënten.

De cursus begint met een uitleg over de Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (de Wkkgz). Aan welke verplichtingen dient u, als huisarts, op het gebied van het klachtrecht te voldoen? Vervolgens komt kort de procedure klacht- en geschilbehandeling aan bod.

Op grond van de Wkkgz wordt in eerste instantie van u zelf verwacht dat u probeert onvrede bij patiënten weg te nemen. Tijdens deze cursus krijgt u handvatten hoe u hiermee om kunt gaan. Wat zijn de "do’s and dont’s?".

Tenslotte wordt, aan de hand van praktijkvoorbeelden, geschetst hoe een klachtbehandeling kan verlopen. In dit gedeelte van de cursus gaat u, samen met medecursisten aan de slag; hoe zou u met deze klacht zijn omgegaan?

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!