Na afloop van de workshop hebben de deelnemers een beeld hoe korte spelobservaties van ouder en kind gebruikt kunnen worden om de kwaliteit van de opvoeder-kind relatie te beoordelen. De deelnemers leren welke gedragingen in een interactie van belang zijn en leren deze te observereren met behulp van verschillende schalen.

"/> Na afloop van de workshop hebben de deelnemers een beeld hoe korte spelobservaties van ouder en kind gebruikt kunnen worden om de kwaliteit van de opvoeder-kind relatie te beoordelen. De deelnemers leren welke gedragingen in een interactie van belang zijn en leren deze te observereren met behulp van verschillende schalen.

" />
MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
RINO Amsterdam
kosten
basistarief
Op aanvraag
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Psychologie/-therapie, Kindergeneeskunde, GGZ & psychiatrie
ICPC:
P
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
6
punten
overige informatie
Prijsopgave op aanvraag.
in
company
Observatie van ouder-kind interacties
Accreditatie Periode: 15-6-2016 t/m 15-6-2017
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Psychologie/-therapie', 'Kindergeneeskunde' of 'GGZ & psychiatrie'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
in-company nascholing

Izmir (8 maanden) huilt in haar bedje. Het is elf uur 's avonds. Moeder heeft haar om half acht naar bed gebracht. Izmir heeft het naar haar zin gehad in haar badje maar tijdens het aankleden begint ze te huilen. Het lukte moeder om haar te troosten maar daarna weigerde Izmir de fles. Moeder maakt zich zorgen omdat Izmir de laatste weken steeds minder gaat eten en drinken. De consultatiebureau-arts maakt zich ongerust omdat Izmir gewicht begint te verliezen.

Na afloop van de workshop hebben de deelnemers een beeld hoe korte spelobservaties van ouder en kind gebruikt kunnen worden om de kwaliteit van de opvoeder-kind relatie te beoordelen. De deelnemers leren welke gedragingen in een interactie van belang zijn en leren deze te observereren met behulp van verschillende schalen.

inhoud

  • Emotional Availability Scales (Biringen, Robinson en Emde, 1998)
  • Beoordelingsschalen van Erickson, Sroufe en Egeland (1985)
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!