MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Meerdaags
organisatie
Yokoso
kosten
basistarief
€ 1495
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig, (Levens)beschouwing, Communicatietechniek, Mindfulness, Samenwerking
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
8
punten
locatie
Monte Velho Eco Resort
Carrapateira 8670
Aljezur
Portugal
☎ +3512 8297 3207
overig
15
Nov
2017
Care from the Heart
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig', '(Levens)beschouwing', 'Communicatietechniek', 'Mindfulness' of 'Samenwerking'
Van aanbieder:
Yokoso
In de omgeving:
Aljezur

De nascholing Care from the heart is voor medisch hulpverleners die BIG geregistreerd zijn, waaronder huisartsen, medisch specialisten en physian assistants. De zorgprofessional staat door allerlei factoren zwaar onder druk. Binnen de steeds meer geprotocolleerde zorgverlening en de patiënten productie die jaarlijks wordt opgevoerd, wordt de uitdaging steeds groter om met voldoende toewijding en compassie de professie te kunnen blijven uitvoeren.

Door letterlijk uit het systeem te stappen op een andere plek in de wereld, geeft de medisch hulpverlener zichzelf weer ruimte voor quality time, waardoor het mogelijk wordt te reflecteren op zijn of haar Professional performance. De nascholing Care from the heart richt zich op een diepere laag die verscholen ligt binnen Professional performance. Deze diepere laag geeft een belangrijke betekenis aan de wijze waarop de medische hulpverleners zorg verleent aan de patiënt. Wij noemen dit Personal performance. Het gaat hierbij vooral om aandacht en bewustzijn. Met deze elementen is 'alles' voorhanden en hierdoor is de medisch professional beter in staat om goede beslissingen te maken en het gehele vraagstuk van de patiënt beter kan overzien. De hulpverlener staat hierdoor letterlijk in verbinding met zijn of haar patiënt en/of zijn of haar collega’s, wat bijdraagt aan meer werkvreugde en vitaliteit van de medisch professional en nog belangrijker een effectieve arts-patiëntrelatie.

Binnen deze unieke nascholing wordt bovenstaande bereikt door middel van verschillende educatie vormen door het programma te verweven met elkaar: het betreft een lezing, effectieve communicatie training, intervisie volgens de Balintmethode en vitaliteitsworkshops.

De nascholing bestaat uit vijf dagen in een prachtige omgeving in Zuid West Portugal. De Balintmethode is de rode draad binnen deze nascholing. Deze intervisiemethode wordt volgens de 11 stappen van Balintmethode door een ervaren en gecertificeerd Balint-begeleider doorlopen. De lezing “Scientific wellbeing, vitaliteit and stressmanagement for physicians’’, laat zien wat chronische stress, vitaliteit en wellbeing fysiologisch doet met het menselijke systeem, ondersteund door recente onderzoeken en literatuur. Naast een theoretisch kader speelt de training Effectief communiceren een belangrijke rol bij het ontwikkelen van de competenties Communicatie & Samenwerken. De zorgprofessional leert hoe hij/zij door middel van effectieve communicatie naar de patiënt, collegae en andere zorgverleners, effectief kan Performanen.

Leerdoelen zijn onder meer:

  • Het stellen van een gezamenlijke diagnose tussen arts en patiënt, namelijk wat is het eigenlijke probleem.
  • De deelnemer kan kijken naar het aandeel en de invloed van zichzelf, de professional, met betrekking tot de oplossing.
  • De deelnemer krijgt meer zicht op het eigen aandeel in de situatie zoals die is ontstaan en op overdracht verschijnselen.
  • De deelnemer leert op geheel nieuwe wijze te kijken naar de dagelijkse praktijk.
  • De deelnemer krijgt meer inzicht in de communicatie tussen hem of haar en de patiënt en herkent overdracht en tegenoverdracht.
  • De deelnemer heeft inzicht gekregen in zijn eigen communicatieniveau ’s.
  • De deelnemer is in staat om diverse gesprekstechnieken toe te kunnen passen.
  • De deelnemer herkent de verschillende persoonlijkheidstypen en is in staat om hierop zijn of haar gesprekspartner aan te spreken.
  • De deelnemer is in staat om informatie optimaal over te laten komen waardoor de patiënt met een tevreden gevoel de spreekkamer verlaat.
  • De deelnemer vergroot zijn kennis over het verbeteren van de kwaliteit van communicatie in specifieke situaties.
  • De deelnemer is in staat om uit te leggen wat stress fysiologisch met ons als mens doet.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!