In samenwerking met de Isala Academie in Zwolle en het Wenckebachinstituut in Groningen heeft Seneca het Teaching on the Run (TotR) programma ontwikkeld.

"/>
MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Meerdaags
organisatie
Seneca-abt
kosten
basistarief
€ 725
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
12
punten
locatie
Stichting Tactus Verslavingszorg - Deventer
Keulenstraat 3
7418 ET Deventer
☎ +3188 3822 887
overig
22
Nov
2017
Teach the Teacher - Didactische Basisprincipes
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Seneca-abt
In de omgeving:
Deventer

In samenwerking met de Isala Academie in Zwolle en het Wenckebachinstituut in Groningen heeft Seneca het Teaching on the Run (TotR) programma ontwikkeld.

Na afloop van de cursus:

  • Kennen de cursisten de competenties die in de medische opleiding aan de orde moeten komen.
  • Kennen de cursisten de belangrijkste kenmerken van een goede opleider.
  • Kennen de cursisten de grondslagen van het leren door volwassenen.
  • Kennen de cursisten enkele didactische principes om het onderwijs efficienter en effectiever in te richten.
  • Kunnen de cursisten enkele van de technieken toepassen om het onderwijs efficient en effectief af te leveren.
  • Kunnen de cursisten feedback geven.
  • Kunnen de cursisten feedback ontvangen.
  • Kennen de cursisten de eigenschappen van leerdoelen.
  • Kennen de cursisten de voordelen van leerdoelen.
  • Kunnen de cursisten leerdoelen voor een leerling formuleren.
  • Kennen de cursisten de 6 niveaus van het kennisdomein (volgens Bloom).
  • Kunnen de cursisten het kennisniveau van de leerlingen vaststellen met behulp van vragen.
  • Kennen de cursisten de systematiek van de KPB.
  • Kennen de cursisten het adagium ’Beperken-beperken-beperken’ dat geldt voor een KPB.
  • Kunnen de cursisten een 1-op-1 feedbackgesprek voeren met een leerling.
  • Kennen de cursisten de 5 niveaus in de ontwikkeling en uitvoering van een vaardigheid.
  • Kennen de cursisten 6 niveaus in de competentieontwikkeling van een vaardigheid.
  • Kennen de cursisten de termen onbebust onbekwaam - bewust onbekwaam - bewust bekwaam en onbewust bekwaam.
  • Kennen de cursisten de methodiek van de vier-stappen-methode.
  • Kunnen de cursisten de vier-stappen-methode toepassen.
  • Kunnen de cursisten elkaar feedback geven op hun doceertechniek.
  • Kennen de cursisten variaties op de vier-stappen-methode om gespreksvaardigheden te doceren.
  • Kennen de cursisten variaties op de vier-stappen-methode om vermeende aanwezige vaardigheden bij een leerling te toetsen.
  • Kennen de cursisten het verschil tussen toetsen en beoordelen.
  • Kennen de cursisten de begrippen formatief en summatief.
  • Kunnen de cursisten enkele voorwaarden voor correcte toetsing benoemen.
  • Kunnen de cursisten enkele toetsmethoden noemen.
  • Kunnen de cursisten in een 1-op-1 situatie met een leerling een KPBgesprek voeren.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!