De jeugd ‘Kleurrijk en kwetsbaar’ Welke rol ligt er bij de huisarts?
Leerdoelen Jaarlijkse ANH bijeenkomst.
- Vooraf doornemen spiegelinfo over ADHD bij kinderen en turflijsten invullen voorafgaand aan de bijeenkomst.
- Kennis nemen van resultaten van wetenschappelijk onderzoek (Rug-Actief, Optimed, KIZO) binnen ANH en discussie over wat deze resultaten betekenen voor de huisartsenpraktijk.
- Kennis nemen van nieuw ANH onderzoek ( VERTIGO) en aandragen tips door de huisartsen.
- Scholing ICPC codering bij kinderen, als opmaat voor de workshop (later op de avond) “komt een druk kind bij de dokter’.
- Kennis nemen van de aspecten van ‘cultureel specifieke communicatie t.a.v. JGZ in de huisartsenpraktijk’ en bespreken van de invloed hiervan op de dagelijkse huisartsenpraktijk.
- Kennis nemen van het onderscheid ADHD en andere (opvoedings)problematiek. De spiegelinformatie per praktijk en doornemen van de mogelijke verschillen en overeenkomsten in deze spiegelinformatie.