MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Springer Media (BSL & Springer Healthcare)
kosten
basistarief
€ 995
extra prijsinformatie
annuleringsvoorwaarden
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum
Woudenbergseweg 54
3707 HX Zeist
☎ +3134 3492 492
overig
13
Dec
2016
Masterclass Krachtig Communiceren
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Springer Media (BSL & Springer Healthcare)
In de omgeving:
Zeist

Manon Bongers: 'Door je eigen gedrag te onderzoeken, pak je de verantwoordelijkheid voor je eigen aandeel op en kun je aan oplossingen gaan werken.'

Komt u de volgende problemen in de praktijk tegen?

  • Ik heb moeite met het begrijpen van het gedrag van anderen.
  • Ik weet niet hoe ik moet omgaan met collega’s die zich egocentrisch opstellen.
  • Ik heb de neiging om verantwoordelijkheden van anderen over te nemen.
  • Ik zoek steeds een oplossing voor een ander, terwijl hij daar niet om heeft gevraagd.
  • Ik ga voorbij aan signalen die mijn leidinggevende of collega’s aan mij geven.
  • Ik vraag me wel eens af hoe ik overkom op anderen.
  • De leden van mijn team durven elkaar niet aan te spreken op onjuist gedrag.
  • Heeft u het idee dat er meer in uw team zit dan eruit komt?
  • Ik wil als rolmodel mijn invloed uitoefenen.
  • Loopt u er ook tegen aan dat je het gedrag niet begrijpt van uw medewerkers.
  • Slaagt u niet in om moeilijke beslissingen te nemen?
  • Bent u niet in om iemand te laten handelen naar uw verwachtingen?
  • U wilt effectiever met uw medewerkers omgaan.

In de communicatie gaat het nogal eens mis. Mensen begrijpen elkaar niet of praten niet meer met elkaar, maar over elkaar. Dit leidt op de lange termijn tot frustraties. Wat kan helpen? Onder andere inzicht in het referentiekader van uzelf en uw gesprekspartner; uw eigen voorkeursstijl in de communicatie herkennen, ervaren in welk interactiepatroon u steeds weer beland en zien wat uw mogelijkheden zijn om uw communicatie te professionaliseren. 

U leert:

  • Inzicht te krijgen in de overtuiging van waaruit u communiceert.
  • (In)effectieve interactiepatronen te herkennen.
  • Ineffectieve communicatiepatronen om te buigen naar effectieve.
  • Constructief aan te spreken op gedrag.
  • Uw communicatie repertoire te verbreden.
  • Uw werkrelaties te versterken.

Ontdek hoe effectieve communicatie leidt tot effectieve teamprestaties en ga met een persoonlijk actieplan naar huis. U ontvangt na afloop het boek 'Dealen met je baas!' van Manon Bongers.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!