MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Federatie WDH Midden-Nederland IA06-170
kosten
basistarief
€ 175
leden
€ 125
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Wet- en regelgeving, Communicatietechniek, Conflictmanagement, Management
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Federatie WDH Midden Nederland
Dalplein 61
3762 BN Soest
☎ +3135 5880 007
overig
27
Sep
2016
Klachtrecht 2016
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Wet- en regelgeving', 'Communicatietechniek', 'Conflictmanagement' of 'Management'
Van aanbieder:
Federatie WDH Midden-Nederland IA06-170
In de omgeving:
Soest

Actualiteiten voor de huisartsenpraktijk over nieuw klachtrecht, tuchtrecht, eisen goede praktijkvoering, nieuwe dossier eisen, beroepsgeheim en (digitale) gegevensuitwisseling, (nieuwe) patiëntenrechten, toestemming van (gescheiden) ouders voor behandeling minderjarigen, taak delegatie binnen de praktijk.

Tijdens de workshop wordt u aan de hand van stellingen en casuïstiek op interactieve wijze geïnformeerd over actuele wetgeving, regels en richtlijnen rond dossierplichten, gegevensuitwisseling, EPD, ketenzorgdossiers. Klacht- en tuchtuitspraken geven veel informatie over veel voorkomende klachten en missers. Uiteraard is er alle mogelijkheid voor het stellen van vragen en voorleggen van casuïstiek.

Na afloop van de workshop is de deelnemer:

  • in staat te overzien wat de eisen zijn van goede praktijkvoering en de verhouding tussen huisarts en assistente.
  • in staat te overzien hoe om te gaan met juridische vragen/verzoeken/rechten van patiënten.
  • zich meer bewust van juridische triggers, bijv. hoe om te gaan met verzoeken voor gegevensverstrekking, telefonische informatieverzoeken, informatieverzoeken van nabestaanden, gegevensverstrekking aan politie, verzekeraars etc..
  • in staat de eisen voor omgaan met (gescheiden) ouders of minderjarigen juist toe te passen.
  • beter in staat klachten en evt. claims van patiënten te voorkomen.
  • te voldoen aan de eisen van de nieuwe Wet over kwaliteit, klachten en geschillen (Wkkgz).
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!