De rol van de huisarts, bedrijfs- en verzekeringsarts, is de afgelopen jaren sterk aan verandering onderhevig. Maatschappelijke veranderingen, waaronder een toenemend verwachtingspatroon, toenemende assertiviteit en een betere toegang tot informatie van cliënten spelen een steeds belangrijkere rol bij het uitoefenen van het vak. Een succesvolle arts heeft naast zijn deskundigheid, vooral baat bij nieuwe mogelijkheden op het gebied van de specifieke beroepsvaardigheden. Om doeltreffend en efficiënt zijn/haar beroepsinhoudelijke doelen te realiseren.
Na het volgen van de workshop:
- Heeft de huisarts, bedrijfs- of verzekeringsarts methodes en technieken leren toepassen, waarbij zijn expertise veel meer tot zijn recht komt tijdens de interactie met zijn patiënten, en collega’s
- Weet de huisarts, bedrijfs- of verzekeringsarts zichzelf en anderen in de winnaardriehoek te brengen en te houden bij zijn advisering en maken van afspraken in de begeleiding
- Weet de huisarts,bedrijfs- of verzekeringsarts patiënten en overige belanghebbenden effectief uit de slachtoffer-, aanklager of reddersrol te halen
Kernpunten:
- Jezelf en en andere in de winnaarsdroekhoek brengen
- Destructief gedrag naar constructief gedrag ombuigen
- Veiligheid bieden en weerstanden voorkomen
- Denkfouten bij patienten en andere belanghebbenden voorkomen