MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
AMC - Congresorganisatie
kosten
basistarief
€ 250
leden
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Dijklander Ziekenhuis - Hoorn
Maelsonstraat 3
1624 NP Hoorn
☎ +3122 9257 257
overig
12
Okt
2015
Verdiepingsmodule - Lastige Feedback
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
AMC - Congresorganisatie
In de omgeving:
Hoorn

Feedback geven en ontvangen blijkt steevast een van de moeilijkste vaardigheden te zijn in begeleidingssituaties. Feedback zo verwoorden dat het herkenbaar is voor de ander en aanknopingspunten biedt voor verbetering is lastig, maar aan te leren en goed te doen, zolang u als opleider over het geheel genomen tevreden bent met de behaalde resultaten. Lastig wordt het, als u (ernstige) twijfels heeft over het behaalde niveau van de aios, of als er irritaties spelen over het gedrag van de aios. Juist deze ‘lastige’ feedback, waarbij uw eigen emoties mogelijk een rol spelen, of waarbij u vreest voor de reactie van de aios, is de insteek van deze verdiepingsmodule.

Deze training biedt u, in vervolg op de STARTmodule, de mogelijkheid te oefenen met lastige gesprekken. U oefent met een trainingsacteur die goed in staat is om door u als lastig ervaren gedrag te acteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de aios die zich moeilijk laat aanspreken op gedrag, steeds een smoes heeft bij het niet nakomen van afspraken, of aan een aios die zich grenzeloos of respectloos gedraagt tegenover verpleegkundigen. Tijdens de training leert u concrete feedback te geven, om te gaan met reactiepatronen waar u moeite mee heeft en uw emoties hierbij op professionele wijze te hanteren.

De module is erop gericht u vaardiger te maken in het geven van ‘lastige’ feedback in de opleidingssituatie met aios.

Na afloop:

  • Kent u de theorie van het feedback- geven;
  • Kunt u een feedbackpunt formuleren;
  • Kunt u effectiever omgaan met de reactie van de feedback- ontvanger;
  • Bent u zich bewust van de rol van uw eigen emoties bij het geven van feedback.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!