![]() |
Het Teach the Teacherprogramma van de OOR-AMC biedt in navolging op de START-module verschillende verdiepingsmodules. De module KPB gaat in op het gebruik van de KPB als feedbackinstrument in de opleiding van aios. U staat stil bij de leermomenten van aios binnen uw eigen opleiding en u oefent in het voeren van een KPB- feedbackgesprek volgens de Pendleton - regels. Het KPB-gesprek is de kenmerkende opleidingssituatie van deze module.
In de module KPB oefent u met het geven van leerzame feedback naar aanleiding van alledaagse praktijkmomenten aan de hand van een op video getoonde, gefingeerde praktijksituatie. Door gericht te observeren leert u verschil te maken tussen geobserveerd gedrag en de interpretatie van het gedrag. Vervolgens oefent u in het voeren van het KPB- feedbackgesprek en maakt u hierbij gebruik van de Pendleton regels. Door het gebruik van deze systematiek leert de aios efficiënter en haalt u mogelijk meer voldoening uit het opleiden. De rol van aios wordt, bij het oefenen, door de deelnemers zelf ingevuld. U ervaart zo ook het verschil tussen concrete en wijdlopige feedback. De theorie die in de STARTmodule is behandeld, wordt opgefrist in relatie tot de oefeningen.
Na afloop: