MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Stichting Amsterdam UMC Afdeling Amsterdam UMC Conferences & Events
kosten
basistarief
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
2
punten
locatie
Amsterdam UMC - Locatie AMC
Meibergdreef 9
1105 AZ Amsterdam Zuidoost
☎ +3120 5669 111
overig
31
Maa
2015
Verdiepingsmodule Leervoorkeuren
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Stichting Amsterdam UMC Afdeling Amsterdam UMC Conferences & Events
In de omgeving:
Amsterdam Zuidoost

"Er is een bijna eindeloze variatie in het leren en zo gewoon als leren is, zo moeilijk blijkt het erover te praten”. Deze conclusie uit het boek 'Liefde voor leren' van Manon Ruijters vormt de basis voor een workshop waarin aandacht is voor de vijf leervoorkeuren die zijn ontwikkeld. Deze passen we toe op de praktijk van medisch onderwijs. Als arts-assistent leer je zoals je gewend bent en dat doe je op je eigen manier. Inzicht in de leervoorkeuren van aios vormt één van de elementen waarop de individuele begeleiding van aios kan worden afgestemd, bijvoorbeeld in het gesprek bij de start van een periode/stage. Aios zelf zijn zich als ‘active learners’ bewust van hun leervoorkeur en vragen begeleiding die hierop aansluit. Competentiegericht opleiden veronderstelt individuele begeleiding, feedback en toetsing van aios. Aandacht voor leervoorkeuren leveren zo een bijdrage aan de begeleidings- en daarmee opleidingskwaliteit.

In de workshop streven we de volgende doelen na. Deelnemers kunnen:

  • het belang van leervoorkeuren benoemen;
  • na concretisering, de eigen leervoorkeur bespreken met collega’s;
  • diverse leervoorkeuren onderscheiden (elke aios leert anders);
  • een begeleidingsstijl passend bij de leervoorkeuren van aios identificeren.

Doelgroep

  • Opleiders, supervisoren, aios, onderwijskundigen.


Opzet workshop: activiteiten, opbrengst

Deelnemers bepalen eerst met een test hun eigen leervoorkeur en verkennen hun individuele profiel. Daarna brengen zij met behulp van theorie verdieping aan en gaan daarover in gesprek met een collega. Tenslotte wordt de theorie over de leervoorkeuren toegepast op begeleidingscasuïstiek. De workshop biedt eyeopeners en handvatten om leervoorkeuren te gebruiken bij de begeleiding van aios.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!