![]() |
In module D wordt het thema ‘Organiseren, samenwerken en professionaliteit behandeld'. Het thema is opgedeeld in vijf kritische taken die de opleider zich eigen moet maken:
In deze module komen voor het bekwaam worden in de taken met name de volgende competenties uit het ‘Competentieprofiel opleider’ (CHVG, 2008) aan bod:
0. Is rolmodel voor de verschillende competenties uit het competentieprofiel van de specialist.
3.1 Past samenwerkingsvaardigheden doelgericht toe.
3.2 Stemt eigen handelen af met andere betrokkenen bij ondersteuning aios.
4.1 Organiseert personeelsinzet, middelen en informatiestromen zodanig dat er efficiënt gewerkt en geleerd kan worden.
4.2 Handelt volgens relevante wet- en regelgeving.
4.3 Creëert binnen zijn organisatie/praktijk draagvlak voor het opleiden van aios.
5.1 Beschouwt het opleiderschap als een wezenlijk aspect van de eigen professie.
5.2 Werkt systematisch en doelgericht aan verbetering van het eigen beroepsmatig functioneren.
5.4 Handelt conform geldende ethische gedrags- en omgangsregels.
De competenties voor deze module zijn geoperationaliseerd in de vorm van leerdoelen bij de verschillende kritische taken (thema’s van de module). Diverse leerdoelen komen terug als prestatie-indicatoren voor de toetsing in het portfolio van de opleider.
De leerdoelen worden weergegeven bij de thema’s van elke cursusdag. De hoofdleerdoelen van module D zijn:
U: