MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Stichting Schola Medica
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
24
punten
locatie
Schola Medica
Orteliuslaan 750
3528 BB Utrecht
☎ +3130 2823 908
overig
10
Okt
2014
Kaderopleiding Opleiden - Module D
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Stichting Schola Medica
In de omgeving:
Utrecht

In module D wordt het thema ‘Organiseren, samenwerken en professionaliteit behandeld'. Het thema is opgedeeld in vijf kritische taken die de opleider zich eigen moet maken:

  • Werken conform de regels van opleiden.
  • Opleidingsklimaat beïnvloeden.
  • Hanteren van conflichten: hanteert conflicten rond het leren en opleiden zodanig dat deze geen belemmering vormen voor het leren van de aios.
  • Leerzaam maken van eigen rolgedrag.
  • Blijven leren.

 

In deze module komen voor het bekwaam worden in de taken met name de volgende competenties uit het ‘Competentieprofiel opleider’ (CHVG, 2008) aan bod:

0. Is rolmodel voor de verschillende competenties uit het competentieprofiel van de specialist.

3.1 Past samenwerkingsvaardigheden doelgericht toe.

3.2 Stemt eigen handelen af met andere betrokkenen bij ondersteuning aios.

4.1 Organiseert personeelsinzet, middelen en informatiestromen zodanig dat er efficiënt gewerkt en geleerd kan worden.

4.2 Handelt volgens relevante wet- en regelgeving.

4.3 Creëert binnen zijn organisatie/praktijk draagvlak voor het opleiden van aios.

5.1 Beschouwt het opleiderschap als een wezenlijk aspect van de eigen professie.

5.2 Werkt systematisch en doelgericht aan verbetering van het eigen beroepsmatig functioneren.

5.4 Handelt conform geldende ethische gedrags- en omgangsregels.

 

De competenties voor deze module zijn geoperationaliseerd in de vorm van leerdoelen bij de verschillende kritische taken (thema’s van de module). Diverse leerdoelen komen terug als prestatie-indicatoren voor de toetsing in het portfolio van de opleider.

De leerdoelen worden weergegeven bij de thema’s van elke cursusdag. De hoofdleerdoelen van module D zijn:

U:

  • kent de regels van opleiden en past deze adequaat toe
  • hanteert samenwerkingsvaardigheden bewust in het belang van het opleidingsklimaat en leerproces van de aios
  • weet hoe de cultuur in zijn organisatie het leerklimaat beïnvloedt en gebruikt deze kennis om het leerklimaat en –proces te optimaliseren
  • onderkent de verschillende belangen en spanningsvelden binnen zijn organisatie en gebruikt deze kennis om te onderhandelen ten gunste van het opleidingsklimaat en leerproces van de aios
  • hanteert conflicten ten aanzien van opleiden adequaat
  • maakt uw eigen rolgedrag leerzaam ten behoeve van leerproces van de aios
  • bent een professioneel opleider
  • heeft een actieve leerhouding en blijft zichzelf ontwikkelen als opleider.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!