Tweejaarlijkse bijeenkomst voor mentoren van physician assistants (PA's) in opleiding bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). De PA opleiding wordt gefinancierddoor de Ministeries van VWS en OCW en één van de voorwaarden hiervoor is dat de betrokken mentoren geschoold worden in didactische basisvaardigheden, de inhoud van de opleiding en het vak PA, zodat ze optimaal hun studenten kunnen opleiden en begeleiden in de praktijk. De betreffende mentoren zijn allen arts dan wel medisch specialist. Tijdens het mentorenoverleg van 12 mei 2014 worden de onderstaande leerdoelen nagestreefd:
- De mentor kent de belangrijkste ontwikkelingen binnen de opleiding MPA van de HAN.
- De mentor kent de belangrijkste landelijke ontwikkeling rondom het beroep Physician Assistant.
- De mentor kan de verschillende onderzoeken naar de Physician Assistant benoemen.
- De mentor kent de relevantie van deze onderzoeken voor zijn/haar praktijk.
- De mentor kan de tijdelijke resultaten toepassen in zijn/haar praktijk.
- De mentor kent zijn/haar rol tijdens de afstudeerfase van de Physician Assistant.
- De mentor kent de verwachtingen van de opleiding met betrekking tot het vaardighedenniveau van de student.
- De mentor kan beoordelingsformulieren van de HAN hanteren.
- De mentor kent de feedbackregels volgens Pendleton.
- De mentor kent de wijze waarop klinisch redeneren wordt onderwezen aan de HAN
- De mentor kan deze techniek toepassen in zijn/haar praktijk in het onderwijzen van zijn/haar eigen student.
- De mentor kent de belangrijkste boodschappen van het mentorenoverleg van 12 mei 2014.
- De mentor kan deze boodschappen spiegelen aan zijn/haar eigen praktijk.