ARGO en Patiëntenfederatie NPCF werken onder de naam ‘Door Cliënten Bekeken’ al sinds 2002 aan verbetering van de gezondheidszorg vanuit het perspectief van de patiënt. Meer dan 1000 apotheken en 200 gezondheidscentra hebben met de methode ‘Door Cliënten Bekeken’ meegedaan. Met succes: de aanpak leidt aantoonbaar tot kwaliteitsverbetering en een betere beoordeling door patiënten (Van Linschoten en Moorer, Factsheet Apotheken door Cliënten Bekeken, 2008).

"/>
MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
ARGO Rijksuniversiteit Groningen
kosten
basistarief
€ 1295
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
ARGO
L. J. Zielstraweg 1
9713 GX Groningen
☎ +3150 363 7464
overig
15
Mei
2014
Door Cliënten Bekeken - voor Huisartspraktijken
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Van aanbieder:
ARGO Rijksuniversiteit Groningen
In de omgeving:
Groningen

ARGO en Patiëntenfederatie NPCF werken onder de naam ‘Door Cliënten Bekeken’ al sinds 2002 aan verbetering van de gezondheidszorg vanuit het perspectief van de patiënt. Meer dan 1000 apotheken en 200 gezondheidscentra hebben met de methode ‘Door Cliënten Bekeken’ meegedaan. Met succes: de aanpak leidt aantoonbaar tot kwaliteitsverbetering en een betere beoordeling door patiënten (Van Linschoten en Moorer, Factsheet Apotheken door Cliënten Bekeken, 2008).

Workshop (2 uren)

  • het leren kijken door de ogen van de patiënt
  • toepassen PDCA Cyclus op onderzoek vanuit patiëntperspectief
  • het leren analyseren en interpreteren van onderzoeksgegevens n.a.v. kwaliteitstoetsing vanuit patiëntperspectief
  • het maken van de vertaalslag van onderzoeksgegevens naar het formuleren van verbeterpunten
  • analyseren werkzame elementen in kwaliteitsverbetering
  • uitleg over projectmatig werken
  • aanzet verbeterplan (projectplan)

Patiëntenpanel (2 uur)

Het panel heeft de vorm van een ‘spiegelgesprek’ en vindt plaats onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De huisartsen en andere medewerkers zijn aanwezig. De sessie wordt afgerond met een instructie van instrumenten: ‘hoe kom ik tot een verbeterplan?’.

Indienen actieplan (1 uur)

De actiepunten van het door de praktijk opgestelde verbeterplan worden online gemeld in de portal van ARGO. Hiermee wordt het traject afgesloten.



Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!