KPB
OP EEN EVENEMENT WORDT SLECHTS ÉÉN VAN ONDERSTAANDE ONDERWERPEN BEHANDELD. Bij de evenementen staat aangegeven welk onderwerp op welke datum wordt behandeld.
Het Teach the Teacherprogramma van AMC- OOR biedt in aansluiting op de basismodules verschillende verdiepingsmodules.
De module ‘Leren van ervaring’ kan gezien worden als een vaardigheidstraining, waarbij geen medische, maar didactische en gespreksvaardigheden getraind worden. Onder begeleiding van twee trainers kunt u in een kleine groep aan de slag met voor u relevante vaardigheden als feedback geven, instrueren, exploreren, reflectief luisteren, samenvatten en adviseren.
De module richt zich telkens op een van de drie volgende thema’s:
Onderwerp 1: Feedback gericht op leren (KPB): oefenen met het geven van leerzame feedback naar aanleiding van alledaagse werk- en leermomenten, al of niet met gebruik van KPB/OSAT
Onderwerp 2: Lastig feedback gesprek: oefenen met het geven van feedback waarbij u als opleider ‘lastige’ zaken met de aios wilt bespreken: ongewenste gedragspatronen, stagnaties, dingen die voor u lastig zijn om te bespreken
Onderwerp 3: Leermomenten benutten: oefenen met het inrichten van een leermoment, het vaststellen van het niveau van de aios om er op aan te kunnen sluiten, uitleg geven, onderwijzen, kortom bewust een leersituatie kunnen vormgeven
U oefent met situaties die u zelf inbrengt, de rol van aios wordt door de deelnemers ingevuld, of door een acteur.