![]() |
De meeste zorgprofessionals die leiding geven aan collega’s en medewerkers doen dat er ‘gewoon’ bij. Meestal verloopt dat prima. Totdat er zich vraagstukken aandienen die u als leidinggevende (para)medicus voor problemen stellen'.
Zo zijn er talloze voorbeelden te noemen waar een beroep wordt gedaan op u als leidinggevende. Maar hoe lost u deze situaties op zonder schade aan te richten? Hoe zorgt u ervoor dat niet alles op uw schouders terecht komt? En hoe houdt u het team van collega’s en medewerkers betrokken en (mede)verantwoordelijk voor de praktijkorganisatie en de voortgang?
Doel / resultaat
Het bespreken en behandelen van de bovenstaande en andere vragen. Geen leergang waar theoretische modellen worden behandeld maar waar de nadruk vooral ligt op het hoe. Het geleerde is direct toepasbaar in de praktijk en het leren met, en van elkaar staat centraal. Het is als het ware oefenen op het droge.
De leergang is bedoeld voor elke (para)medicus die zich bezig houdt en/of geïnteresseerd is in het leiding geven aan anderen. De training is interessant voor de leidinggevende die zich al wat langere tijd bezig houdt met het, al dan niet gedeeltelijk, aansturen van de maatschap, de vakgroep of afdeling en in de praktijk tegen vraagstukken oploopt. Maar ook voor de beginnende leidinggevende is het een interessante training om vaardigheden te verwerven die in de praktijk kunnen worden toegepast.
De leergang bestaat uit totaal vijf modules, inclusief een terugkomdag. Tijdens 2 modules zal een professionele trainingsacteur worden ingezet die de rol van medewerker levensecht neerzet. Situaties uit de praktijk worden op deze manier op een veilige manier geoefend.